Ryhmäliikunta

Tule rohkeasti kokeilemaan erilaisia tunteja ja muutaman kerran jälkeen löydät itsellesi parhaiten sopivat tunnit. Tässä lyhyet tuntikuvaukset.

Kehonhuolto / Venyttely

Kehonhuolto- ja venyttelytunti on kehoa huoltava ja liikkuvuutta parantava venytyksistä koostuva rauhallinen tunti. Liikkeissä voidaan hyödyntää pilateksesta ja syvävenyttelystä tuttuja tekniikoita. Tunti sopii sekä aloittelijoille että aktiiviliikkujille.

Silver pumppi

Tehokas lihaskuntotunti levytankoa (2 - 32 kg) ja steppilautaa apuna käyttäen. Tunnilla käydään läpi kaikki kehon päälihasryhmät. Tunti ei sisällä askelsarjoja. Tunti sopii kaikille.

Tabata

Tunti on intervallitunti, missä rasva palaa ja lihaskunto nousee. Tabata-tunnilla tehdään yhtä liikettä 8 x 20 sekuntia ja välissä on aina 10 sekunnin lepo. Harjoittelu tapahtuu pääsääntöisesti kehon omalla painolla, mutta apuvälineinä voidaan käyttää myös kahvakuulaa, levypainoja sekä steppilautoja. Haasta tunnilla itsesi, älä jumppakaveriasi – silloin tunti sopii kaikille.

Power

Rivakka koko kehon patteriharjoitus-tunti. Sisältää myös sykkeenkohotuksia, mutta ei ole askelsarjoja. Tunnilla käytetään levytankoja, kahvakuulia ja käsipainoja. Painot säädät itse harjoituksen ja oman kuntosi mukaan. Tunti sopii kaikille.

RVP = reisi-vatsa-pakara

Helppo lihaskuntotunti, missä käydään läpi tehokkaasti reidet, vatsa sekä pakarat. Apuvälineinä käytetään kuminauhaa ja steppilautaa. Tunti ei sisällä vaikeita askelkuvioita. Tunti sopii naisille sekä miehille.

Kahvakuula

Kahvakuulatunti on toiminnallinen, monipuolinen ja haastava harjoitus kaikenkuntoisille. Kahvakuulalla harjoittelu kehittää lihasvoimaa, hengitys- ja verenkiertoelimistön kuntoa sekä liikkuvuutta. Lihakset opetetaan toimimaan yhdessä, liikeketjuna. Tunnilla opetetaan perusliikkeet ja kehitellään hauskoja liikesarjoja. Kunto kohenee ja kaloreita kuluu. Tunti sopii kaikille.

Circuit training

Tehokas kiertoharjoittelutunti, missä tehdään sykkeenkohotuksia ja lihaskuntoliikkeitä kehon omalla painolla sekä eri välineillä hyödyntäen pisteharjoittelua. Työosuudet ovat 30-60 sekuntia / piste. Tunti sopii kaikille.

HIIT30 (High Intensity Interval Training) / Core30

HIIT on tehokas hapenottokykyä, lihaskuntoa ja ketteryyttä kehittävä tunti. Treenissä vuorottelevat kovatehoiset ja palauttavat työosuudet. HIIT-osuus kestää 30 min. Core-osuudessa tehdään keskivartaloa tapapuolisesti kuormittavia ja kehittäviä liikkeitä. Kaikki tekevät tunnin suoritteet oman kuntonsa mukaan.

Core / Venyttely

Rauhallinen tunti, missä avaavien liikkeiden avulla keskitytään parantamaan kehonhallintaa. Pitkien ja tehokkaiden venytysten avulla lisätään koko kehon lihasten kimmoisuutta, notkeutta ja hyvinvointia. Sopii kaikille (myös miehille) ja voi yhdistää muihin harjoituksiin.

Foamroller / Venyttely

Tunti tarjoaa kehollesi parasta lihashuoltoa. Foamroller perustuu sidekudoksen hierontaan ja dynaamiseen liikuttamiseen. Foamrollerilla pyritään tehostamaan lihasten verenkiertoa sekä parantamaan lihasten ja jänteiden liikkuvuutta. Paremmalla lihasten toiminnalla palautuminen harjoituksesta nopeutuu, vähennetään lihaksiston kiputiloja sekä vammautumisriskiä. Tunnilla rullaukset tehdään oman kehon painolla. Tunnilla tehdään myös venytyksiä ilman rullaa. Tunti on 45 minuutin pituinen ja sopii kaikille.

Kuntonyrkkeily

Kuntonyrkkeily on tehokas tunti, jossa käytetään hyödyksi nyrkkeilyn lyöntitekniikoita sekä pari- että yksilöharjoitteilla. Tunnilla nousee syke ja lihaskunto paranee. Tunti soveltuu sekä vasta-alkajille että edistyneemmille.

Voima-Remix

Monipuolinen ryhmäliikuntatunti, jossa voima osuudessa käytetään välineitä vaihdellen. Sykkeen nostatus toteutetaan tanssi-askeleilla.